Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo systemu eBankNet / eCorpoNet w Meadner Bank Spółdzielczy w Krzyżanowicach

W naszym systemie bankowości elektronicznej stosujemy zaawansowane rozwiązania techniczne, aby korzystanie z usługi było nie tylko wygodne, ale także w pełni bezpieczne. Różnorodność zabezpieczeń daje Klientowi niezawodny system ochrony konta bankowego.

Wszelkie informacje przekazane przez naszych Klientów są chronione zgodnie z obowiązującymi normami bezpieczeństwa i zachowania poufności.

Bankowość elektroniczna znacznie ułatwia wykonywanie operacji bankowych. Po aktywowaniu usługi użytkownik uzyskuje 24-ero godzinny dostęp do swoich środków za pomocą Internetu.

System bankowości elektronicznej został stworzony w oparciu o technologię i doświadczenie znanej firmy informatycznej - lidera wśród firm zajmującym się programowaniem dla Banków Spółdzielczych.

Szyfrowanie transmisji

Połączenie z kontem internetowym jest transmisją zaszyfrowaną. Dzięki temu wszelkie informacje, które są przesyłane lub otrzymywane są dostępne tylko i wyłącznie dla uprawnionego użytkownika. W systemie eBankNet zastosowano jedno z najsilniejszych obecnie szyfrowań algorytmem SSL o długości klucza 128 bitów. Wszystkie transakcje, które zostaną dokonane na koncie, każdorazowo wymagają dodatkowego uwierzytelnienia poprzez wpisanie hasła SMS.

Wejście do systemu

Aby wejść do systemu eBankNet należy podać:

  1. numer identyfikacyjny - tzw. Login (7 znakowy), który jest określany przez Bank.
  2. unikatowe hasło dostępu – ustalone przez Bank i zmienione przez Użytkownika podczas pierwszego logowania do systemu bankowości elektronicznej eBankNet (minimum 8 znaków – maksymalnie 16 znaków, min. 1 duża litera, min. 1 mała litera i min. 1 cyfra).
  3. hasło jednorazowe - przekazane Użytkownikowi systemu bankowości elektronicznej w formie SMS-a wysłanego na zgłoszony przez użytkownika nr telefonu.

Blokowanie dostępu do systemu

Automatyczne zablokowanie dostępu do systemu bankowości elektronicznej eBankNet nastąpi po trzech próbach wprowadzenia przez Użytkownika nieprawidłowego hasła Użytkownika.

Aby odblokować dostęp, należy zadzwonić pod jeden z podanych numerów obsługi technicznej Banku
Zadzwoń do nas: 324194011, wew. 122 lub 123

Natomiast trzykrotne błędne podanie hasła jednorazowego podczas próby realizacji transakcji blokuje możliwość wykonywania transakcji - zalogowanie do systemu jest nadal możliwe.


Przy stosowanych obecnie w Meander Banku Spółdzielczym w Krzyżanowicach systemach zabezpieczeń praktycznie jedyną możliwością zdobycia loginu i hasła dostępu oraz jednorazowych haseł SMS jest namówienie samego Klienta do dobrowolnego ich podania.

Z tego też względu należy pamiętać, iż bezpieczeństwo bankowości elektronicznej zależy nie tylko od rozwiązań opracowanych przez firmy informatyczne współpracujące z bankami, ale przede wszystkim od samych klientów.

Aby użytkownik traktował bankowość elektroniczną jako bezpieczne narzędzie, powinien przestrzegać następujących zasad:

  1. Logując się do systemu eBankNet/eCorpoNet należy sprawdzić czy użytkownik znajduje się na właściwej stronie.

    Wszystkie operacje po zalogowaniu się na stronę www.meanderbank.pl są automatycznie zabezpieczone protokołem SSL wykorzystującym klucz o długości 128 bitów. Uwidocznione jest to poprzez ukazanie się żółtej kłódki w prawym dolnym rogu okna przeglądarki, co sygnalizuje, że strona jest szyfrowana i bezpieczna.

    Po dwukrotnym kliknięciu na kłódkę powinna pojawić się informacja, dla kogo został wystawiony certyfikat.

    Należy się także upewnić, czy w pasku adresowym przeglądarki w nazwie strony widnieje oznaczenie HTTPS.

    Do systemu można się zalogować bezpośrednio z adresu https://e.meanderbank.pl/, podając login i hasło i wybierając opcję Zaloguj.

    Jeśli przy logowaniu się do systemu nie widnieje oznaczenie kłódki oraz oznaczenia https prosimy o ich pilne zgłoszenie do banku na jeden z podanych numerów obsługi technicznej systemu: (32) 4194011 wew. 122 lub 123 lub wysłać informację mailową na adres: info@meanderbank.pl

  2. Nie należy podawać swojego hasła dostępu lub haseł SMS poprzez pocztę elektroniczną lub niezaufane systemy informatyczne online

    Meander Bank Spółdzielczy w Krzyżanowicach nigdy nie wysyła e-maili wymagających podania danych osobowych Klientów lub też hasła dostępu, albo haseł SMS. Nie wysyłane są również drogą e-mailową linki do stron banku oraz do usług bankowości elektronicznej oraz wszelkich stron, gdzie rzekomo ma nastąpić weryfikacja czy aktualizacja danych Klientów. Meander Bank Spółdzielczy w Krzyżanowicach nie przyjmuje również drogą e-mailową zlecenia wykonania transakcji finansowych. W przypadku pojawienia się takich przypadków prosimy o ich pilne zgłoszenie do banku na jeden z podanych numerów obsługi technicznej systemu: (032) 4194011 wew.122 lub 123 lub wysłać informację mailową na adres: info@meanderbank.pl

    Prosimy zapoznać się z dokumentem KNF Ostrzeżenie przed dopuszczaniem pośredników do rachunku bankowego w płatnościach internetowych - pobierz PDF.

  3. Nie należy podawać swojego hasła dostępu lub haseł SMS osobom dzwoniącym i podającym się za pracownika banku.

    W przypadku pojawienia się takich przypadków prosimy o ich pilne zgłoszenie do banku na jeden z podanych numerów obsługi technicznej systemu: (032) 4194011 wew. 122 lub 123 lub wysłać informację mailową na adres: info@meanderbank.pl

  4. Dla własnego bezpieczeństwa nigdy nie należy nosić zapisanego loginu z hasłem dostępu.

    W przypadku nieautoryzowanego uzyskania nazwy loginu i hasła dostępu do systemu eBankNet/eCorpoNet osoba niepowołana nie jest w stanie wykonać jakichkolwiek transakcji finansowych bez użycia dodatkowego jednorazowego hasła uwierzytelniającego.

  5. Należy unikać logowania do systemu eBankNet/eCorpoNet z komputerów, do których nie ma się pełnego zaufania (np. w kawiarenkach internetowych, sieci WIFI).
  6. Należy dbać o zabezpieczenie komputera, z którego użytkownik loguje się do systemu tzn. instalować legalne
  7. oprogramowanie oraz na bieżąco wszystkie poprawki i uaktualnienia zalecane przez producenta oprogramowania.
  8. Należy używać zaktualizowanego oprogramowania antywirusowego oraz zapory (firewall)..
  9. Należy chronić telefon i tablet logując się do bankowości elektronicznej.
  10. Należy zawsze sprawdzać poprawność numeru NRB.
  11. Wylogowanie się z systemu należy wykonywać poprzez funkcję "Wyloguj", a nie poprzez zamknięcie przeglądarki internetowej.

Szczegółowe informacje o zagrożeniach można również sprawdzić na stronie Związku Banków Polskich:

Zachęcamy również do zapoznania się z poradnikiem opublikowanym przez Komisję Nadzoru Finansowego dot. bezpieczeństwa bankowości elektronicznej: tutaj.

Departament Bezpieczeństwa Banku BPS informuje, iż w ostatnim czasie zanotowano próby wyłudzenia danych poprzez oszustów podszywających się pod numer Infolinii Banku BPS oraz pracowników ZBP. Możliwe jest to dzięki technice zwanej spoofingowi. Więcej informacji znajdą Państwo ZBP - Oszuści dzwonią z numerów podszywających się pod Związek Banków Polskich.





POBIERZ APLIKACJĘ

Miej dostęp do konta kiedy chcesz z aplikacją MeanderBank dostępną na systemy Android i iOS

ikona app store ikona google play
projektowanie stron www